اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۱ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۳ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۰ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
نویسندگان

طرز تهیه ی خامه

جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۷ ب.ظ

در این مطلب طرز تهیه خامه کیک در منزل برای تزیین کیک های خانگی را به شما آموزش خواهیم داد. تهیه خامه کیک در منزل این امکان را برای شما فراهم می کند تا به راحتی بتوانید انواع کیک هایی که در منزل تهیه می کنید را تزیین نمایید.

روش اول طرز تهیه خامه کیک قنادی

طرز تهیه خامه کیک 18

مواد لازم برای تهیه خانه کیک:

سفیده تخم مرغ : ۳ عدد

شکر سفید : ۳/۴ فنجان

عصاره وانیل : ۱ قاشق چایخوری

نمک : سر قاشق چایخوری

آب : ۱/۳ فنجان

دستور تهیه خامه کیک :

در ظرف مناسب و مقاوم در برابر حرارت سفیده تخم مرغ را مقداری زده تا یکدست شوند. سپس شکر، نمک، آب را به آن اضافه کنید. و آن را بر روی قابلمه آب در حال جوش بگذارید و مرتب هم بزنید تا شکر در دیگر مواد حل شود. حدودا ۳ دقیقه این کار زمان صرف می کند.

طرز تهیه خامه کیک 1

حال مواد را در کاسه ای بزرگ ریخته و با همزن برقی حدود ۳ دقیقه با دور متوسط مواد را بزنید تا سفت و براق شود و به خوبی فرم بگیرد.سرعت همزن را کمتر کرده و عصاره وانیل را به مواد اضافه کنید. خامه قنادی آماده است و بالافاصله آن را برایتزیین کیک استفاده کنید.

 **********************************************

روش دوم تهیه خامه برای تزیین کیک و شیرینی تر :

مواد لازم :

شکر : ۱۰۰ گرم

خامه پاستوریزه صبحانه : ۲ بسته

عصاره وانیل : به مقدار لازم

دستور تهیه خامه کیک و شیرینی :

برای تهیه این نوع خامه، دمای محیط کاملا بایستی سرد و خنک باشد. ظرف پیرکسی را داخل یخچال بگذارید تا خنک شود. سپس آب خامه صبحانه را کاملا جدا کرده و همراه شکر درون ظرف خنک بریزید. حدود ۱۰ تا ۱۵ ثانیه با چنگال شکر و خامه را با هم مخلوط نمایید. در ظرف را گذاشته و آن را ۲۵ دقیقه داخل فریزر بگذارید تا خامه کمی یخ ببندد. بعد از این مدت زمان ظرف را از فریزر خارج کرده و خامه را از اطراف به سمت داخل هم بزنید.

طرز تهیه خامه کیک 2

دوباره در ظرف را بگذارید و آن را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فریزر قرار دهید. همین مراحل را انجام دهید تا خامه سفت و فرم گرفته شود. خامه را از اطراف ظرف به مرکز آن جمع کرده و عصاره وانیل را به خامه بیافزایید و با همزن برقی با دور تند خامه را هم بزنید تا زمانی که خامه کاملا سفت و لطیف و پفکی شده باشد و وقتی ظرف را برعکس می کنید از آن نریزد و حجم خامه تقریبا ۶ برابر حجم اولیه اش شده باشد. خامه کیک تهیه شده را در ظرف در بسته در فریزر می توانید نگهداری کنید توجه کنید که موقع استفاده، خامه کیک را دوباره باید هم بزنید سپس استفاده نمایید.

طرز تهیه خامه کیک 3

می توانید با استفاده از وسایل ساده و دم دست مانند : قاشق، چنگال، کارد و … خیلی راحت و آسان و زیبا کیک خود را به زیبایی تزیین نمایید.

طرز تهیه خامه کیک 5طرز تهیه خامه کیک 6

تصاویر زیبای تزیین روی کیک با خامه :

با پوشاندن خامه بر روی تمام سطح و یا فقط قسمتی از کیک، و استفاده از شکلات آب شده و میوه هایی نظیر پرتقال، آلبالو، توت فرنگی، شاتوت و … کیکی را که خودتان در منزل تهیه کردید به زیبایی تزیین نمایید. تصاویر ذیل برای ایده گرفتن در تزیین کیک های خوشمزه شما با خامه و .. می باشد.

طرز تهیه خامه کیک 10طرز تهیه خامه کیک 11طرز تهیه خامه کیک 12طرز تهیه خامه کیک 13 طرز تهیه خامه کیک 17طرز تهیه خامه کیک 16طرز تهیه خامه کیک 15طرز تهیه خامه کیک 14

در طرز تهیه خامه کیک خانگی از مواد نگهدارنده استفاده نمی شود به همین دلیل، مدت زمان نگهداری آن اندک و آن هم فقط در فریزر و در ظرف دربسته می باشد. عصاره وانیل طعم فوق العاده ای به خامه کیک خواهد داد و توصیه می شود حتما از آن در تهیه خامه استفاده کنید. موفق و پیروز باشید.


من خامه ی مدل دوم رو درست کردم ولی جالب نشد.بهترازهمه اینه که خامه از قنادی تهیه کنید.

  • ۹۵/۰۴/۱۱
  • ۱۲۸۸ نمایش
  • نفیسه قربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی