اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۱ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۳ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۰ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
نویسندگان

کیک شیفون

جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۴ ب.ظ

طرز تهیه کیک شیفون فوق العاده خوش طعم

کیک یکی از انواع خوراکی های خوشمزه است که شما می توانید آن در طعم های مختلف تهیه نمایید. در این مطلب ما قصد داریم تا شما را با طرز تهیه کیک شیفون نرم و خوشمزه به صورت مرحله به مرحله در منزل آشنا سازیم.

کیک شیفون نوعی کیک نرم است که بسیار منسجم تر از کیک اسفنجی می باشد و شما می توانید به راحتی خامه را به عنوان روکش بر روی این کیک خوش طعم قرار دهید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک شیفون را ملاحظه خواهید کرد.

بیشتر کدبانوهای ایرانی به پخت کیک و تزیین کردن آن در منزل علاقه مند هستند و همیشه ترجیح می دهند پخت کیک تولدرا خودشان در منزل انجام دهند. کیک زبرا و کیک شیفون از انواع کیک های متفاوت و بی نظیری هستند که در این بخش از آشپزی مجله آرگا دستور پخت کیک شیفون را در اختیار شما دوستان عزیز و گرامی قرار داده ایم.

کیک شیفون خوش طعم

مواد لازم

آرد : ۱.۵ پیمانه
تخم مرغ : ۴ عدد
بیکینگ پودر : ۱ قاشق مرباخوری
شکر : ۱ پیمانه سر خالی
آب : ۱/۴ لیوان
وانیل : ۱/۸ قاشق چای خوری
روغن : ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه کیک شیفون

در مرحله اول طرز تهیه کیک شیفون ابتدا تخم مرغ و شکر و وانیل را با یکدیگر مخلوط کنید و سپس مخلوط این مواد را به مدت ۸ دقیقه به کمک همزن هم بزنید تا به رنگ کرم در آیند و مایه کیک کش دار شود.

مخلوط کردن شکر با تخم مرغ و وانیل

سپس روغن و آب را به مخلوط مواد اضافه کنید و دوباره مواد را به مدت ۱ دقیقه با آب و روغن به کمک همزن هم بزنید.

مایه کرم رنگ کیک شیفون
در مرحله بعدی روش تهیه کیک شیفون آرد و بیکینگ پودر و وانیل را سه بار الک کنید و سپس مخلوط این مواد را به صورت آرام آرام به مایه کیک اضافه کنید و در حین اضافه کردن این مواد به مایه کیک آن را هم بزنید تا مایه کیک یکنواخت شود و همه مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط شوند.

الک کردن مخلوط آرد و بیکینگ پودر اضافه کردن آرد به مایه کیک شیفون
بعد از این که مایه کیک را آماده کرید ته قالب فر را به کمک کاغذ روغنی بپوشانید و سپس مایه کیک شیفون را در درون قالب فر بریزید و سطح مایه کیک را به کمک پشت قاشق صاف و یکدست کنید.

ریختن مایه کیک در درون قالب فر

 قالب فر را به مدت ۶۰ دقیقه در درون فر با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار دهید تا کیک به خوبی پخته شود. برای این که مطمئن شوید کیک به وطر کامل پخته شده است می توانید چنگال و یا خلال دندانی را در درون کیک فرو کنید اگر مایه کیک به چنگال نچسبید کیک آماده است.

طرز تهیه کیک شیفون نرم در منزل تزیین کیک شیفون

در طرز تهیه کیک شیفون بعد از این که از پخت کامل کیک مطمئن شدید فر را خاموش کنید و اجازه دهید تا کیک به مدت ۱۰ دقیقه دیگر نیز در درون فر باقی بماند تا پف آن نخوابد سپس بعد از مدت زمان ذکر شده کیک را از درون فر بیرون آورید و در ظرف مورد نظرتان قرار دهید و سپس آن را با کمک روش های تزیین کیک خانگی به زیبایی تزیین کنید. اگر به پخت کیک های متنوع علاقه مند هستید به شما توصیه می کنیم به بخش انواع کیک مراجعه کنید.

منبع : آرگا

  • ۹۵/۰۴/۱۱
  • ۵۱۸ نمایش
  • نفیسه قربانی

نظرات (۱)

واقعا عالیه.
پاسخ:
از نظرخوبتون ممنونم.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی