اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۱ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۳ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۰ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
نویسندگان

واقعا خوشگله

جمعه, ۱۱ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۰۱ ب.ظ

طرز تهیه کیک تولد با دو روش متفاوت و تزیین جدید

در این مطلب با آموزش طرز تهیه کیک تولد خوشمزه با دو روش متفاوت و تزیین کیک تولد برای کودکان و بزرگسالان آشنا خواهیم شد.

در این آموزش، طرز تهیه کیک تولد به دو روش ساده و روش لایه ای با میوه و تصاویر تزیین خلاقانه و زیبا برای کیک تولد کودک و کیک تولد بزرگسالان  برای ایده گرفتن برای شما عزیزان آماده و تهیه شده است.

طرز تهیه کیک تولد با دو روش جدید و متفاوت

کیک تولد 2 طبقه

روش اول طرز تهیه کیک تولد :

مواد لازم :

آرد سفید : ۲ پیمانه

روغن مایع : ۱ پیمانه

شیر : ۱ پیمانه

شکر : ۱ پیمانه

تخم مرغ : ۳ عدد

بکینگ پودر : ۲ قاشق چایخوری

دستور پخت کیک تولد ۱:

آرد سفید را یک بار الک کرده و با بکینگ پودر مخلوط کرده و دوباره آن را با هم الک کنید. تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته، و شکر را به آن بیافزایید و توسط چنگالی تخم مرغ و شکر را خوب با هم مخلوط نمایید تا کاملا سفت و سفید شوند. در مرحله بعد طرز تهیه کیک تولد, شیر را به مخلوط افزدوه و هم بزنید. روغن مایع را نیز به مواد اضافه و همه را با هم خوب مخلوط کنید. مخلوط آرد و بکینگ پودر را کم کم به مواد اضافه و آن را هم بزنید تا مایه کیک تولد یکدست شود. قالب مناسبی را انتخاب کرده و آن را چرب نمایید. مقداری آرد به کف و دیواره های قالب بپاشید. سپس مایه کیک را درون قالب ریخته  و آن را در داخل فر که از قبل روشن کرده بودید و گرم شده، به مدت نیم ساعت با درجه ۱۷۰ قرار داده تا کیک کاملا پخته شود. سپس پس از سرد شدن کیک تولد را به زیبایی تزیین نمایید.

کیک تولد با تزیین شکلات

روش دوم طرز تهیه کیک تولد :

مواد لازم :

آرد : ۲۰۰ گرم

شکر : ۱۵۰ گرم

تخم مرغ :۴ عدد

بکینگ پودر : ۱۰ گرم

وانیل : ۵ گرم

آب یا آب کمپوت : ۴ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای وسط کیک :

موز : ۲ تا ۳ عدد

گردوی خرد شده : ۱/۲ استکان

آناناس خرد شده : ۱ استکان

دستور پخت کیک تولد ۲:

در اولین مرحله از طرز تهیه کیک تولد, تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و مقداری بزنید تا زرده و سفیده آن با هم مخلوط شوند. سپس شکر و وانیل را به تخم مرغ ها اضافه کرده و با همزن کمی آن ها را مخلوط کرده، آب یا آب کمپوت را نیز به این مخلوط افزوده، سپس کم کم مخلوط آرد و بکینگ پودر را (مانند روش قبل آرد را الک کرده و با بکینگ پودر مخلوط کنید و دوباره آن را الک نمایید.) را به مواد کیک اضافه کرده و با چنگال هم بزنید تا مایه کیک تولد کاملا یکدست گردد. قالب کیک گرد با قطر ۲۸ سانتی متری را چرب کرده و مقداری آرد روی آن بپاشید. سپس مایه کیک تولد را درون قالب ریخته و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه درون فر که از یک ربع قبل آن را با دمای ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کرده اید، بگذارید.

سپس وقتی که کیک کاملا خنک شد، آن را از وسط با کارد مخصوص برش زده، خامه را روی یکی از کیک ها بمالید و حلقه های موز را روی سطح خامه بچینید، در لایه بعدی تکه های آناناس را بر روی آن چیده و در آخر گردوی خرد شده را روی آناناس ها بریزید. نیمه دیگر کیک را برداشته و خامه به تمام یک سطح آن بکشید، سپس با دقت بر روی نیمه کیک که موز و آناناس و گردو ریخته اید، بگذارید. با خامه تمام سطح کیک تولد را بپوشانید و آن را تزیین نمایید.

کیک تولد بسیار لذیذ

تصاویر بسیار زیبای کیک تولد کــــــودک :

تزیین کیک تولد برای کودک با طرح های خلاقانه کودکانه و شخصیت های محبوب کارتونی ایده های مناسبی برای زیباتر کردن کیک تولد می باشد. از شما دعوت می شود از این تصاویر زیبا و دوست داشتنی تزیین کیک تولد، دیدن فرمایید.

کیک تولد کیتیتزیین کیک تولد دخترانهکیک تولد طبیعت

کیک تولد دو طبقهکیک تولد و تزیین ماهی گیرتهیه کیک تولد باب اسفنجیکیک تولد نو رسیده تهیه و تزیین کیک تولدکیک تولد های زیباکیک تولد یک سالگی

تصاویر بسیار زیبای کیک تولد بزرگسال :

ایده های جدید و خلاقانه کیک تولد مناسب جوانان و بزرگسالان را در این تصاویر زیبای تزیین کیک های تولد به شما عزیزان هدیه می کنیم. امیدواریم نهایت استفاده و لذت را از این تصاویر فوق العاده ببرید.

طرز تهیه کیک تولد و تزیین آن کیک تولد قلبی کیک تولد با تزیین گل سفید Birthday cake recipe (9)تزیین کیک تولد با گل های رزکیک تولد کادو پیچکیک تولد 3 طبقهکیک تولد قرمز مشکی کیک تولد قلبیکیک تولد با تزیین گلکیک تولد شکلاتیتزیین کیک تولد با روبان

امیدواریم از آموزش طرز تهیه کیک تولد و تزیین آن نهایت استفاده را برده باشید. برای مشاهده طرز تهیه انواع کیک کلیک کنید.

  • ۹۵/۰۴/۱۱
  • ۲۳۰۸ نمایش
  • نفیسه قربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی