اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

اشپزی من

آشپزی زیباست ...اگر چاشنی عشق را به آن بیافزاییم

آخرین نظرات
  • ۲۳ بهمن ۹۶، ۲۳:۴۱ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۳ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
  • ۲۰ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۰ - پروژه هوش مصنوعی
    عالی
نویسندگان

براونی ساندویچی

جمعه, ۲۴ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۳۲ ب.ظ

مواد لازم

کره (بدون نمک) 10 قاشق سوپخوری
شکر 1و 1/4 فنجان
پودر کاکائو (شیرین نشده) 3/4 فنجان + 2 قاشق سوپخوری
نمک 1/4 قاشق چایخوری
تخم مرغ (سرد) 2 عدد بزرگ
آرد نصف فنجان
بستنی وانیلی 1 لیتر
کره بادام زمینی نصف فنجان
عصاره وانیل 1 قاشق چایخوری

 براونی ساندویچی یک دسر فوق العاده برای عاشقان کاکائو + مراحل پخت

طرز تهیه

1-فر را با دمای 325 درجه فارنهایت (160 درجه سانتی گراد) داغ کنید و 2 قالب 20 سانتی متری فلزی مربع شکل را با کاغذ روغنی بپوشانید به صورتی که دنباله های آن از بغل ظرف آویزان باشد.
 
2-کره، شکر، پودر کاکائو و نمک را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت یا روغن دان مخلوط کنید. کاسه را روی یک قابلمه آب در حال غل زدن قرار دهید تا یک قابلمه دو جداره درست کنید. کره را گاهی هم بزنید تا حل شود و مخلوط نرم و یکدست شود و آنقدر داغ شود که نتوان به آن دست زد. کاسه را بردارید و 10 دقیقه کنار بگذارید تا خنک شود.
 
3-با یک قاشق چوبی یا کاردک پلاستیکی عصاره وانیل را اضافه کنید و هم بزنید سپس تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر کدام خوب هم بزنید.
 
4-زمانی که خمیر خوب مخلوط شد و براق و غلیظ شد، آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شود. نیمی از خمیر را در یکی از قالب های آماده شده بریزید و نیمی دیگر را در قالب دیگر.

براونی ساندویچی یک دسر فوق العاده برای عاشقان کاکائو + مراحل پخت

5-براونی ها را 10 تا 12 دقیقه تا زمانی که خلال دندانی که در آن فرو می کنید با کمی خرده نان بیرون بیاید در فر بپزید. براونی ها باید کمی شل و نپخته باشند تا وقتی منجمد می شوند گاز زدن آنها سخت نباشد. براونی ها را از فر بیرون بیاورید و بگذارید در قالب بمانند و روی یک توری بگذارید تا کاملاً خنک شوند.
 
6-بستنی را کلاً 20 ثانیه و در دو دوره ی 10 ثانیه ای در ماکروویو قرار دهید و بین هر دوره هم بزنید تا کمی نرم شوند. به قسمت نکات مراجعه کنید.
 
7-زمانی که براونی ها هنوز در قالب هستند، بستنی نرم شده را روی یکی از براونی ها بمالید. کره بادام زمینی را قاشق قاشق روی بستنی بگذارید سپس با یک چاقو یا کاردک بستنی و کره بادام زمینی را در همدیگر بپیچانید.

براونی ساندویچی یک دسر فوق العاده برای عاشقان کاکائو + مراحل پخت

8-دو لبه ی کاغذ روغنی آویزان قالب براونی دوم را بگیرید و براونی را از قالب بیرون بیاورید و روی لایه ی بستنی و کره ی بادام زمینی قرار دهید تا شکل یک ساندویچ بزرگ پیدا کند.

براونی ساندویچی یک دسر فوق العاده برای عاشقان کاکائو + مراحل پخت

9-قالب را با پوشش پلاستیکی بپوشانید و حداقل 3 ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی سفت شود.
 
10-زمانی که سفت شد پوشش پلاستیکی را بردارید و ساندویچ براونی و بستنی را روی یک تخته قرار دهید. با یک چاقوی دندانه دار براونی را به 8 ساندویچ کوچک مربع شکل تقسیم کنید. ساندویچ براونی و بستنی را بلافاصله سرو کنید یا آنها را تک تک داخل پوشش پلاستیکی بپیچید و تا موقعی که می خواهید سرو کنید در فریزر قرار دهید.
 
نکته
 
1-برای نرم کردن بستنی بایستی کمی هنر به خرج بدهید. سعی نکنید بستنی را 20 ثانیه پشت سر هم در ماکروویو قرار دهید وگرنه بیش از حد نرم می شود. هدف ما این است که بستنی را آنقدر نرم کنیم که راحت روی براونی مالیده شود نه اینکه آنقدر نرم شود که زود آب شود و بچکد.
 
2-اگر فقط یک قالب 20 سانتی متری دارید هم می توانید این دستور آشپزی را اجرا کنید. نصف خمیر را در قالب بپزید و بگذارید براونی خنک شود سپس آن را از قالب بیرون بیاورید. این براونی لایه ی رویی ساندویچ شما می شود. سپس دوباره کف قالب کاغذ روغنی بیندازید و نیمه ی دوم خمیر را در آن بپزید که در قالب می ماند و روی آن بستنی می ریزید و ساندویچ براونی و بستنی را درست می کنید.

  • ۹۵/۱۰/۲۴
  • ۵۶۲ نمایش
  • نفیسه قربانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی